Wednesday 16 November 2016

Maggi Goreng Special

Assalamualaikum,

Akhirnya berjaya juga. Sikit punya payah Kak Mah nak upload gambar ini. Upload dengan handphone tak berjaya, upload dengan tab, dah beberapa kali percubaan pun tak berjaya. Cuba bluetooth dari hp ke lappy pun tak berjaya. Dah berjaya bluetooth, terlupa plak kat mana gambar ni masuk. Penyudahnya bukak blogger new post, carilah serata fail yang ada, akhirnya bertemu juga.

Sebenarnya inilah masaalah yang sedang Kak Mah hadapi sejak akhir-akhir ini semenjak Kak Mah bertukar dari desktop kepada laptop, nak transfer fail atau gambar dari HP kepalam laptop ini. Wireless, sebab wire pun kak Mah Tak punya. Inilah yang menyebabkan mood untuk berblog semakin menurun.


Tapi itu tidaklah bermakna Kak Mah akan terus berhenti berblog. Bagi Kak Mah setiap kesukaran ada jalan penyelesaiannya. Berblog ni dah jadi macam darah daging Kak Mah, kalau sehari tak dapat buka blog rasa tak lengkap, apa lagi blila tengok statistik penggunjung yang tak kurang memberangsangkan. Dan Kak Mah masih simpan harapan satu hari nanti blog LIPISLADY ini akan jadi blog yang misti dikunjungi oleh peminat-peminat blog dan blogger-blogger lain. Walaupun harapan itu telah tertanam sejak sembilan tahun yang lalu, namun ia tak kan pernah pudar.

Oh yee, berbalik kepada gambar, ni makanan tengahari Kak Mah semalam, Maggi Goreng aja. Entah berapa kali kedapur, tak jumpa makanan yang membuka selera, bila nampak bungkusan maggi yang ditinggalkan oleh menantu Kak Mah, terus aja Kak Mah rasa berselera nak makan Maggi Goreng. Dan inilah hasilnya.

Sekali sekala makan maggi ni sedap juga yee, sebungkus Kak Mah celur dan goreng, banyak dapatnya, tak habis Kak Mah makan seorang. Patutlah biasa tu Kak Mak masak sebungkus dimakan berdua dengan anak bujang Kak Mah, tapi semalam Kak Mah seorang aja yang makan, tentulah tak habis. Kann. Tapi maggi ni tak boleh makan selalu sangat. Kak Mah makanlah tiga bulan sekali ke atau empat bulan sekali, itu pun kalau tak ada pilihan lain sangat dah, atau terliur sangat mengalahkan perempuan mengandung, hehe.

Lepas ni kalau nak makan maggi lagi kena tunggu tahun depan lah plak. Haha.

Ok cukup sampai disini,
SEmuga jumpa lagi,
Wassalam



2 comments:

  1. Jangan putus asa.

    Saya ni baru je berbelog.
    dari: http://biarlembuyangjadilembu.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Jangan putus asa.

    Saya ni baru je berbelog.
    dari: http://biarlembuyangjadilembu.blogspot.com

    ReplyDelete