Thursday, 23 June 2022

Rasa Nak Balik Kampung

 Assalamualaikum,

Selamat Pagi semua sahabat blogger Kak Mah, dan sahabat pengunjung setia Kak Mah.

Alhamdulillah setelah sekian lama, dapat juga kita berjumpa pada pagi ini. Begitulah kadang kadang Kak Mah ni sibuk tak tentu pasal, nak buka blog pun tak sempat apalagi nak update blog. Entri ni pun ambil masa empat hari baru siap, sekejap malam, sekejap pagi, haha, ok ini memang pagi, tapi dah pukul 12.51 tengahari, hehehe. Tu lah kadang kadang Kak Mah rasa kalau Kak Mah duduk di Kampung lagi selesa, munkin banyak masa terluang yang boleh Kak Mah gunakan untuk merealisasikan minat dan kesukaan Kak Mah.

Kak Mah ni suka berblog, suka berkebun, suka ternak ayam, itik, ikan, subhanallah seronoknya kalau apa yang Kak Mah inginkan ini tercapai.


Inilah keadaan kempung Kak Mah, setelah beberapa kali dibersihkan oleh anak-anak Kak Mah. Rumah pesaka dah runtuh dan dah dibersihkan.


Anak Kak Mah Pun nak buat rumah disini katanya, ok lah, perbincangan pun dijalankan.


Action!!!
Mana boleh tangguh rancangan baik.


Perkara pertama mesti buat, tebang pokok-pokok dululah.


Alhamdulillah dua pokok sekali tumbang, pokok mangga dan pokok kelapa dah tumbang. Sebenarnya ada 5 pokok kelapa tu, pokok manggis, pokok mangga, pokok rambai, pokok koko, belimbing besi, rambutan, mata kucing, semuanya terpaksa ditebang untuk membersihkan kawasan, lagipun pokok dah tua, akan ditanam pokok baru nanti In Shaa Allah.


Proses membuang akar pokok dan merata kawasan, Alhamdulillah, semuanya berjalan lancar.


Alhamdulillah siap juga akhirnya meratakan kawasan


Ini rumah jiran di seberang jalan, Alhamdulillah, Aamiin Ya Allah, semuga Allah permudahkan
urusan membuat rumah kami.

Ok, semuga berjumpa lagi di entri akan datang, terima kasih semua sahabat kerana berkunjung ke blog Kak Mah, Jangan lupa komen yer, dan terima kasih juga sudi komen. Hehe.

Jumpa Lagi,
Wassallam.

1 comment: