Monday 22 February 2010

Sambungan Cerita Tragedi Cinta

Assalamualaikum,

Rasa berhutang plak keh selagi tak menyambung cerita cinta keh yang baru nok berputik dengan mat saleh dari England tu. Untuk tidak menghampakan rodong2 yang sedang menunggu sambungan cerita tersebut, ni keh dengan senang hati ingin menyambungnya:-

Syahdan, keh pun setiap hari membuka website kurier servis yang diberikan oleh kekasih keh yang berada di England untuk mempastikan kedudukan bingkisan yang dia kirimkan. Dah 8 hari berlalu bingkisan tersebut masih lagi berada di Dubai, lama bete transitnya, kata keh dalam ati.

Satu malam keh menalipon ke England, waktu tu sepatutnya pukul 10 pagi di England, waktu yang sepatutnya dia sampai di pejabat, menurut maklumat yang dia bagi. Beberapa kali keh menalipon tapi tak berjawab. Keh cuba lagi, barulah ada jawapan. Suara lelaki yang gayanya macam sedang tido, keh tanya dia sedang buat apa? Dia jawab sapa ni, tak tau ke orang sedang tido, begitulah lebih kurang dalam bahasa melayunya. Dia bercakap bahasa Inggeris sahaja, tak reti bahasa melayu. Puas keh perkenalkan diri barulah dia kata oh oh oh...yea, yea yea,,, tah menda ohoh yaya nye keh tak taulah.

Keh letok telefon bila rasa dah tak sedap ati, tak kan tido pukul 10 pagi macam tido malam...kalau kat malaysia yeelah, sebab tengoh malam..Stat ari tu keh mula membuka semula email2nya yang lama yang keh masih simpan dan print out, sebagai barang bukti andaikata ada perkara yang tak diingini berlaku. hati keh dah mula syak sesuatu.

Hari yang ke 10 masa keh buka website, barang keh dah ada si Singapore, lega juga rasa hari...Ada chan dapat lap top baru...cincin berlian, rantai emas dan matawang England yang bernilai ribuan pound. Kaya keh...

Hari yang ke 12 keh terkejut beso, rasa nok melompat pun ada sebab kiriman dari England dah berada di Pejabat Kastam Kuala Lumpur. Tak sabar bete keh menunggu barang tu sampai. Tiap2 hari keh menunggu syarikat kurier yang dimaksudkan menghantar kiriman keh. Rasa tak nak keluar dari rumah takut bila dia orang datang keh tak ada, takut dibawak balik barang tu ke KL...lebih haru lagi kala deme tu charge no recipant..lalu dihantonya balik kepada sender
...melepaslah keh. Tiap-tiap ari keh nampok lori syarikat kurier yang dimaksudkan lalu depan keh tapi tak juga dihantonya bungkusan untuk keh.

Seminggu kemudian baru keh terima telefon dari agen syarikat kurier tersebut yang berpejabat di Kuala Lumpur, katanya bungkusan untuk keh ditahan di pejabat kastam Lapangan terbang sebab dalam bungkusan itu ada wang tunai yang banyak, kastam tak boleh lepas, kena bayar tax dulu. Keh tanya berapa tax yang perlu keh bayar, dia kata Rm3,750. Banyak tu, kata keh. Dia kata dalam tu ada dekat 10 ribu pound duit England.

Yeelah kata keh, esok saya ke pejabat kastam untuk bayar dan ambil sendiri bungkusan tu. Dia tak setuju, katanya itu tanggungjawab dia sebagai agen disini, dia mesti selesaikan tugas dia. Dia suruh keh masukkan jumlah wang tu kedalam akaun dia. Keh terus mintok no akaun dia. Keh pasti yang telefon keh tu adalah Awang Hitan yang berada di Malaysia.

Selepas aja dia telefon hati keh mula tak sedap. Takut yang teramat sangat, bimbang dia datang kelepih cari keh, atau dicoleknya keh, bawak lari ke Afrika, atau takut dicoleknya pulak anok2 keh dan minta wang tebusan. Bermacam-macam perkara buruk yang keh fikirkan. Semalaman keh tak boleh tido, ketakutan yang teramat sangat.

Untuk langkah berjaga2 keh menyiapkan semua dokumen yang dia emailkan kepada keh. Niat hati keh nok repot aja kepolis, tapi malu plak, nanti polis kata ke keh, handai sangat nok bercinta dengan mat saleh, sudah kena tipu. Takut plak heboh satu lepih cerita keh ni. Gone gaya nye yek...Buntu dah fikiran keh.

Dua hari lepas tu Awang Hitam tu telefon lagi, tanya bila nok masukkan duit. Keh kata keh dah pegi ke pejabat kastam, tapi barang tu tak boleh ambil sebab masuk tak sah, terpaksa dihantar balik ke England....Hehehe..keh dengo Awang hitam tu menyumpah dalam telefon...Apa boleh buat, dia tipu kita, kita tipu pulok ke dia....

Fair, kata keh satu sama.....

Tapi selepas itu berbulan juga keh hidup dalam ketakutan, takut dia membalas dendam.....

Cerita ni dah lama berlaku, sekarang ni keh tak takut lagi, tapi keh sentiasa berhati2 bila berkawan dengan orang2 dari luar ni, tapi orang kita sendiri pun ada juga yang berperangai begini...

Tamat cerita.

Sekian, Wassalam.


18 comments:

  1. ralit amat mbace kesoh demeh weh.. TQ

    "tah menda ohoh yaya nye keh tak taulah"...
    keh suke ngat ayt demeh tu.. hehehe

    ReplyDelete
  2. nasib baiklah dema sedar dulu..

    ReplyDelete
  3. banyak dah kisah pompuan melayu yang tertipu ngan awang hitam nie..kat KLCC ni pun ramai..
    maaflah koi cakap..setengah tu isteri orang pun ada..awang hitam ni pandai goda pompuan melayu..(rasanya bab sex)..dah giler ke awang nie..anak suami pun dia lupa..last sesal..bila dah gitu tak guna dah..

    ReplyDelete
  4. amatnya dibio gitu aje.. bawok le ke lepeh kenei-kenei ke orang sana...

    ReplyDelete
  5. dasyat2.......hok tu je...ade lagi ke sambungannye ?

    ReplyDelete
  6. loh dime neh menipu macam macam gaye, awang hitam ni macam2 cara nipunya..
    iter kena ingat senalo laa
    jangan lepa nteh
    berambi cket weh
    jangan percaya telinga yg menengo
    ketnya caye la mate hak melihat nteh..

    ReplyDelete
  7. menarik kisah ni.. tapi skang org mana2 pun kene hati2

    ReplyDelete
  8. skrg ni byk yg org luar anta emel yg mcm ni....yg kata nak keluar dana tapi tak dpt la...so mintak tlg kita la..mcm2 cara mereka ni

    org malaysia ada yg kena tangkap dah kan...sbb jadi pengantara pun ada...

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum,

    * En Pie, cerita ni saja keh tulis, mana tau kut2 ada yang pernah terkena juga, atau belum kena, dan baru nak kena boleh buat iktibar.

    * Endiem, memang keh dah rasa dari dulu, tapi keinginan untuk mencuba dan mengetahui tu lebih kuat, membuatkan keh meneruskan hubungan itu.

    * Encik Zulkbo entahlah, orang2 kita sekarang ni mudah sangat lemah Iman bila berdepan dengan ajakan sex.

    * Hehehe, cemomoi keh takut nanti keh tersangkot plak dengan awang hitam tu...

    * Memang bahaya pak Hitam ni weh, Jejaka Desa
    deme tu pandai sangat memujuk.

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum

    * Tamat dah cikgu jang, nantikan episod cerita lain plak...

    * Indah khabr dari rupa yee en kelompen, jadinya percayalah pada mata yang memandang.

    * Betul tu kata aok Maiyah, dengan sapa2 pun kita mesti berhati2..jangan mudah sangat percaya..

    * aSHa, diantara sebab mereka tu berani berbuat macam tu adalah kerana sokongan orang Malaysia sendiri, biorlah deme tu kena tangkap, muga kurang sikit terjadinya penipuan macam ini kat Malaysia ni..

    ReplyDelete
  11. Jangan mudah trigoda dengan Awang Hitam yak..dengan Mohd Awang bin Mohd Hitam tak apa..

    ReplyDelete
  12. Terima kasih kerana berkongsi pengalaman..ralek kawan..

    ReplyDelete
  13. isk...byk ke benda len lg keje...nk nipu je keje...nknye cari duit mudoh..bknnye senang nok senang...dok negara org wat kehal pulok..mcm2 manusia skang..sib bik aok handai & bijok... ;)

    ReplyDelete
  14. Assalamualaikum,

    * En Relevan, lama aok tak nyinggoh sini yek..ada jugak weh Mohd Awang bin Mohd Hitam ni yang berperangai serupa Awang Hitan tu, tak caya tunggu cerita keh yang akan datang...InsyaAllah.

    * Sama-samalah Sha..untuk iktibar jee..

    * Atohuro Trading, yelah deme tu datang sini atas tiket belajar di kolej swasta, baru sebulan belajar dah buat onar...sebenornya deme tu bukan nok belajar, tapi nok menipu rakyat kita aja..

    ReplyDelete
  15. salam lepis lady,
    cemas berjambang koi nunggu sambungan kisah suspen nih..nasib baik la aok ta bayo duit te yek..kalo x naye je aok kena tipu dek awang itam te..bijak jugek aok kena ke dia balik te,dia tipu kite kite tipu dia balik..haha

    ReplyDelete
  16. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  17. Kiter kena ambik iktibar dari citer nie...
    Geng Pak Itam ini memang licik nak kenakan kita.
    Hati-hati yak...

    ReplyDelete