Sunday 7 February 2010

Tragedi Cinta Jarak Jauh.

Assalamualaikum.

Pertengahan tahun 2008 seorang rakan memperkenalkan kepada keh satu Laman Sembang yang popular di internet.Keh dengan excited terus aja sign up laman tu dan letak gambo keh yang paling cantik sekali, siap dengan satu set gambo yang bermacam aksi di bermacam lokasi dalam album laman tersebut.

Dalam beberapa hari aja berpuluh-puluh orang request untuk menjadi friend keh, wahhh...keh apa lagi suka hati sesangat, memandangkan betapa popularnya keh dalam laman sembang itu. Kebanyakan yang request tu plak orang dari luar negara, ada awang hitam, awang putih dan awang kelabu. pak arab pun ada.

Dalam banyak2 kawan keh tertarik dengan seorang lelaki yang mengaku berasal dan menetap di England. Keh pun layan sakan dengan lelaki tersebut yang mengaku berugama Islam. Apa taknya dia juga mengaku dia kematian isteri akibat barah dan sedang mencari bakal isteri dan ibu untuk anak perempuan tunggalnya yang berusia 10 tahun.

Satu aja yang membuat keh waw-was tentang kesahihan lelaki tersebut iaitu gambo yang dia letok kat laman tu dahlah satu aja, bila keh amat-amati gambo tu macam gambo iklan sebuah MLM luar negara yang keh pernoh sertai. Tapi keh diamkan aja dan terus berhubung dengannya.

Kah kah kah...baru je beberapa minggu berkenalan dia dah melamar keh untuk menjadi calun isterinya, tanpa berfikir panjang keh setuju memandangkan umur dia melebihi dua tahun dari umur keh.. dalam masa yang amat singkat maka terjadilah percintaan jarak jauh yang sangat mengasyikkan.

Satu hari dia menghantar email kepada keh mengatakan dia akan mengirimkan kepada keh satu set laptop jenama terbaru yang canggih. Keh kabo ke dia tak payahlah kes sini ada sepuluh komputer, tak larat nok pakai dah. Tapi dia nok keh pakai laptop baru pemberian dia masa kami berchatting. Keh pon setujulah, sapa tak nok laptop baru....

Dua hari kemudian dia mengirim lagi email kepada keh menyatakan dia dah mengirimkan kepada keh satu set laptop jenama terbaru, sebentuk cincin berlian tanda pertunangan, seutas rantai emas, sekuntum bunga mawar merah dan beberapa ribu pound matawang England yang diselit dalam laptop. Untuk meyakinkan keh dia menyertakan sekali nama syarikat kurier yang menguruskan kiriman tersebut siap dengan alamat website syarikat kurier tersebut.

Puhhh...kaya keh kali ni, kata keh dalam hati. Bila keh buka alamat website email tu, mengikut password yang dia bagi, sah memang ada nama dia sebagai pengirim, dan nama keh sebagai penerima, dan lebih meyakinkan barang tersebut sedang transit di Dubai. Pulak dah mengapa transit di Dubai, tanya keh dalam hati. Ragu gak, tapi lantaklah. kala sampai keh terima, kala tak keh tak ralat.

Keh pon stat menunggu dari hari kehari dan hampir setiap hari keh membuka website syarikat kurier untuk mempastikan perjalanan bingkisan tersebut selamat......

Sekian dulu untuk kali ini...

To be continue....

Wassalam.

19 comments:

  1. hehe.. brhati2 ngan cnta internet.. nnti smbung cpt kit

    ReplyDelete
  2. Lady..Laa tak dapat lagi ke leptop tu? Ntah2 nye jual jadi besi buruk.. hehe

    ReplyDelete
  3. rsenya keh dh tau ending criter demeh ni. dh byk laporan polis dbuat sbb dia org cuba tipu guna kaedah yang sama. tapi elok sgt lah demeh criter sbg first hand information & panduan. bimbang ramei lagi yg akan jdi mangsa.

    keh suka baca criter demeh sbb cara demeh bcriter sgt jujur dgn telus. keh tabik! dh sihat sikit?

    ReplyDelete
  4. wah!!...macam drama bersiri lak..buat suspen jer..kawan agak aok terselamat masa ending nanti..tapi x tau camne..kawan suke mende suspen nih..jangan ke mane2..stay tune..eh

    ReplyDelete
  5. Citer aok neh penuh suspennya...karayan kawas jangan heroin dia reboh sudah...kadang hero ni ada jahat ada baik...ganas ttp ganas...tapi geng baik ttp mahu nolong caya laa...bila agoknya sambungan cerita ini harap2 kawas boleh ikut sampai tamat kisohnya.

    ReplyDelete
  6. hebat memang hebat awok.....teruskan sambungannya...

    ReplyDelete
  7. yah dime nteh.
    ralit juge keh mmbacanya , sambung r..

    ReplyDelete
  8. laaa ada sambungan pula...

    ReplyDelete
  9. Ah Cepoih...Ande sambungan la pulok.

    ReplyDelete
  10. kwan paling tak suka tgk drama bersiri...kat sini pun ada juga....tulis drama bersiri kwan suka..fuhh..cinta dengan omputihhh

    ReplyDelete
  11. Tunggu laptop baru lah ni yer..

    ReplyDelete
  12. x patut-x patut aok buat citer gantung gitu...hehehhehe

    ReplyDelete
  13. cepat sambong kok....beraper ari dah ni....

    ReplyDelete
  14. keh menunggu dengan penuh debaran !

    ReplyDelete
  15. Adusss...suspen niee..bila nak sambung semula citer nie? Keh dah tak sabo nie..

    ReplyDelete