Wednesday, 3 March 2010

Entahlah...

Assalamualaikum,

Kalau orang yang selama ini kita harapkan untuk membimbing kita kejalan benar, buat kerja macam nih, tak payahlah kita nok marah pada bebudak yang buang anok, kat tepi2 jalan, tepi masjid dan pangkal pokok pisang tu...Deme tuh memang buta agama. Sedang orang yang celik agama sekalipun kala dah bertuankan NAFSU buleh jadi gineh...

Fikir-fikirkanlah sendiri.
Sekian Wassalam.

15 comments:

  1. Kawan puh macam LEMAS juge mikir kebender nei heheheh...no komen keknya ustaz kawan ada kabor makin kuat agamanya makin besor setan dlm diri seseorang itu.

    Sebab itu kita sokmolah bermohon pada allah moga2 kita dilindung oleh setan yang direjam.

    Sebab sesiapa pun anatara kita bisa aje di uji oleh setan ...tu yang kawan amat takut.

    Moga kita semua dilindungijua hendaknya.

    ReplyDelete
  2. salam.

    semua kerana nafsu dah mengatasi pemikiran.

    ReplyDelete
  3. Membikin mengikut nafsu semata..akal letak diatas tempurung lutut..

    ReplyDelete
  4. popalih kata koi......gone ke gitu yak ?
    tapi memang betoi....tok soh kate org lain lah....kekadang kite ni pun mboh terlajak jugak kalau nafsu mengatasi akal fikiran...

    ReplyDelete
  5. entahkan jadi entahkan tidak...........

    ReplyDelete
  6. nafsu selalunya tidak mengira pekerjaan seseorang..pangkat ustazah yang ada pun hanya dunia..siapa pun boleh mencapainya..
    tapi keimanan seseorang hanya benar bertakwa kepada Allah sahaja..(rasanya saya sendiri jauh lagi) jadi tak mau komen banyak kelemahan orang lain..wallahualam..

    ReplyDelete
  7. kepada yang cintakan agama..maka jadikan ini sebagai pengajaran..dan kepada yang cintakan agama juga,jangan jadikan ini sebagai pematah semangat untuk mengenal islam dengan lebih dekat..dan jangan jadikan kes ini sebagai alasan untuk tidak menggemari nilai2 islam..dan kepada yang berani bertopengkan agama maka ingatlah,setiap tingkah laku anda sehingga memberikan persepsi buruk pada agama islam,maka anda yang bertanggungjawab juga..

    ReplyDelete
  8. errmm...dah maleh nok komen pasai perkara nih..byok berlaku...dunia2...

    ReplyDelete
  9. adoii pening ngan berita camni, apa nk jd ntah.. yg ustazah plak tu

    ReplyDelete
  10. Salam, entahlahkan. better kita bersabar coz hanya dey all & tuhan je yg tahu..nak beria-ia karang, ntah lain citernyer, al maklum surat kabo. pakat sabo aje, amik iktibor

    ReplyDelete
  11. Lagi tinggi martabat seseorang lagi besarlah pangkat iblis yang menggoda.

    Minta Jauh

    ReplyDelete
  12. Salam, yang penting sekali kita kena muhasabah diri kite, sesekali kita kena tanye kita apa tujuan kita hidup didunia ni, kerana sape? kala kerana duit, akhirnya duit yg kawal kita, kala kerana nafsu, akhirnya nafsu yg kawal kita, kala kerana keluarga, keluarga yg kawal kite. So, marilah kite cuba sedaya upaya berazam hidup kite ni hanya untuk Allah. wallahua'lam

    ReplyDelete
  13. Lagi tebal ilmu didada, lagi besar pangkat syetan yang ditugaskan untuk menggoda.

    Semoga dia insaf dan kembali ke jalan yang lurus selepas kantoi macam ni. Kesian suami dan anak-anak dia.

    ReplyDelete