Sunday, 12 December 2010

Awas Gadis Malaysia

Assalamualaikum,

Selera lelaki malaysia sekarang telah beralih arah. Ramai telah memilih Gadis Maghribi sebagai teman hidup sepanjang hayat. Kata mereka gadis Maghribi ada pakej lengkap sebagai isteri yang akan menemani mereka sehingga keakhir hayat.

Mereka ini dikatakan masih belum tercemar oleh budaya sosial yang terlampau, mereka yang tinggal dipinggir bandar masih menjadi gadis pingitan yang sangat taat kepada perintah kedua ibubapa, disamping mengamalkan pergaulan yanga sangat terhad, cuma diantara gadis dengan gadis sahaja.

Kos untuk mengahawini mereka juga tidak terlalu tinggi cuma RM14,000 sahaja termasuk belanja pergi balik kesana, kenduri dan berbulan madu. Berbanding dengan kos untuk berkahwin dengan gadis di Malaysia sendiri kadang-kadang boleh mencecah RM 30,ooo hingga RM40,000 termasuk hantaran, kenduri kendara dan lain-lain hal untuk perkahwinan yang sederhana.

Menurut Harian Merto hari ini beberapa orang lelaki Malaysia yang telah berjaya mengahwini gadis Maghribi tersebut, mereka menyatakan kebahgiaannya mengahwini gadis Maghribi, yang bukan sahaja cantik, taat masih belum tercemar malah begitu pandai menjaga diri dan suami.

Gadis Malaysia tidak kah rasa tergugat...? tentu tidak kan, bukan semua lelaki Malaysia yang berselera atau ingin berkahwinan dengan wanita dari luar negara atau berkahwin campur, cuma kena selalu ingat, apabila budaya pergaulan anak-anak gadis kita yang telah sangat tercemar ini berterusan tidak mustahil lelaki Malaysia akan berubah arah.

# Lelaki Maghribi tak ada ke yang nak kawin dengan wanita Malaysia, teringin nak kawin dengan lelaki Maghribi.....hehehe...

Sekian Wassalam

16 comments:

  1. Assalamualaikum, yong_liza,

    hehehe....

    ReplyDelete
  2. Kawan nak cari anak gadis Pak arablah sorang hehehe :)

    ReplyDelete
  3. ai rasa sungguh tergugat tau.

    eh?

    he he.


    -tasekM-


    .

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum, En Yassin,

    Gadis Maghribi pun keturunan Arab tau..

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum, Anonymous -tasekM-

    Yee keee...haha

    ReplyDelete
  6. Kene nengok spesifikasinye dulu..tapi mende yang baik..apa salahnye..he'eh....

    ReplyDelete
  7. Kawan nak gadis Kenya ok ke?..

    ReplyDelete
  8. LL..kalau ada jodoh..kemana pun boleh kan..

    ReplyDelete
  9. keh rse bersemangat dgn sihat... je bila baca briter ni. he3

    ReplyDelete
  10. salam..
    dengarlah nasihat
    Cik Kak kita ni wahai gadis
    koi sokong...

    ReplyDelete
  11. selama ni keh dengar Maghribi ni antara tempat paling bagus nak belajar bahasa arab. sebab suasananya masih terpelihara tanpa diresapi anasir2 luar yang boleh mengubah budaya berbahasa kat sana. rupa2nya, anak gadis deme pun terpelihara jugak..

    ReplyDelete
  12. Seriously? Kan... napelah mahal sangat nak kawen... huhuhu...

    ReplyDelete
  13. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete