Saturday, 19 October 2019

Kudapan

Assalamualaikuma
Sallam ceria pagi minggu,
Alhamdulillah hari ni Kak Mah bersiaran dari Bentong,

Apa khabar semua rakan blogger Kak Mah, 
Apa khabar peminat blog Lipislady semua
Harap semuanya dalam lindungan Allah selalu.


Hari ni kak mah nak share je apa yang selalu terjadi pada kita
setiap kali buat karipap.

Lebihan tepung untuk buat kulit karipap.
Kalau simpan dalam peti sejuk boleh juga kalau esoknya
nak buat karipap lagi. Tapi mestilah dibalut dengan plastik
atau simpan dalam plastik supaya tidak hilang lembapannya.
Tapi kalau nak simpan sampai seminggu,
janganlah, tepung tu dah semestinya
dah berkulat.

Langkah yang selamat kalau ada lebihan
tepung dari kulit karipap tu canaikan aja nipis-nipis
seperti nak buat kulit karipap tu
lepastu gunting memanjang,
gorengkan aja terus, jadi macam yang kat atas,
sedap dimakan buat kudapan,
anak-anak suka
kalau nak rasa manis sirakan aja sedikit dengan gula
kalau manis lagilah kanak-kanak suka,
tak payah nak beli jajan-jajan lagi.
ok

Alhmdulillah, sampai sini dulu

Sallam sejahtera
Semuga jumpa lagi
Wassalam.

2 comments: