Wednesday 2 June 2010

Mari Kita Tentang Kekejaman Israel.



Assalamualaikum,

Terasa betul sedihnya bila setiap hari membaca berita kekejaman tentera Israel yang menyerang kapal misi bantuan ke Gaza yang turut di wakili oleh rakyat Malaysia. Memang Yahudi ni tak ada hati dan perasaan langsung sehinggakan orang yang mahu memberi pertolongan pun mereka jadikan sasaran.

Simpati dengan rakyat Malaysia yang walaupun diberitakan selamat tetapi disumbat kedalam penjara tentera Israel. Entah apalah dilakukan kepada kesemua tahanan itu. Mereka ini tidak boleh dipercayai, sedangkan kanak2 dan wanita yang tidak berdosa pun mereka siksa, inikan
pula orang yang hendak menolong musuh mereka.

Walaupun kerajaan Malaysia dibawah pimpinan Tan Sri Najib telah memulakan langkah menyelamat rakyat kita yang terlibat, namun perasaan bimbang tetap ada dihati kita semua rakyat malaysia memandangkan Israel bukanlah bangsa yang senang dibawa berunding.

Sama-samalah kita berdoa, bermunajat kepada Allah SWT, agar dipermudahkan urusan menyelamat dan membawa pulang rakyat kita yang tidak diketahui keadaan mereka disana.

Untuk menentang dengan kudrat dan apa juga yang kita adalah terlalu mustahil, namun kita boleh menentang dengan hati dan perasaan kita. Banner diatas tu dihasilkan oleh seorang blogger, sama2lah kita letakkan banner tersebut diblog kita tanda kita perihatin dan turut menentang kekejaman tentera Israel.

Sekian Wassalam

11 comments:

  1. Sampai bila pemimpin dunia Islam mahu berdialog dan berjabat tangan dengan zionis laknatullah? Sampai bila kita harus melihat umat Islam disembelih? Sampai bila jihad ilmu, ekonomi, hawa nafsu akan berakhir dan ditukar dengan jihad Al-Qital pula? Disaat tentera Zionis membantai umat Islam, kita masih berjihad hawa nafsu? Ketahuilah selagi kita masih bernyawa,selagi itulah jihad hawa nafsu tidak akan berakhir, sedangkan jihad Al-Qital hanya pada waktu-waktu tertentu. Para sahabat(Rasulullah) berjihad hawa nafsu setelah kembali dari medan perang, sedangkan kita menolak untuk berjihad dengan pelbagai alasan. Kenapa kita tidak berjihad dengan semua jihad yang ada, dan mengikut kesesuaian waktu dan masa? Kenapa kita mengambil tanggungjawab lain untuk mengelak tanggungjawab yang lain? Sedangkan tanggungjawab itu perlu dipenuhi secara berturutan? Kenapa takut dengan kalimah JIHAD? Saya bukan mengejar mati, tetapi lihatlah apa yang berlaku di Palestin dan tanggungjawab kita, dan jika kita masih di takuk lama. Maka, saksikanlah drama air mata ini hingga ke anak cucu kita. Katakan pada mereka, itu sudah nasib mereka(Palestin) dan tiada apa yg mampu dibuat oleh kita.

    ReplyDelete
  2. seluruh umat adalah tanggungjawap.

    ReplyDelete
  3. Marilah bersama kita berjihad dijalan Allah sekuarang2nya bersama berdoa moga puak kapir Israel ini diturunkan bala sepunuhnya utk mereka Insyaallah.

    ReplyDelete
  4. Yahudi bangsa yang dilaknat oleh Allah.......

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum, Pacifist, jawapan kepada persoalaan yang anda kemukakan sangat mudah,
    * Selagi manusia yang bergelar Islam tidak tahu apa sebenarnya pengertian JIHAD, selagi manusia yang bergelar islam masih takut kepada kematian, selagi manusia yag bergelar islam masih mementingkan dunia, selagi itulah umat Islam akan ditindas dan diperlakukan sewenang-wenangnya oleh kafir laknatullah itu.

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum, Kilat, tetapi tak ada satu pun umat yang mau bertanggungjawab sepenuhnya..

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum, En Yassin, JIHAD Fisabilillah...angkat senjata...

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum, Aki, tapi ada juga orang Islam yang mengagungkannya,yang dengan bangganya berjabat salam dengannya.

    ReplyDelete
  9. sampai bile la agaknye org2 kt sane harus menderita. kesian betul

    ReplyDelete
  10. always, InshaAllah.

    ReplyDelete
  11. Andai ada tesenarai untuk menaiki kapal bersama aktivis..moh kita !

    ReplyDelete