Sunday, 19 May 2013

Ronda-Ronda Tengah Malam

Assalamualaiku,

Yang pastinya tengah-tengah malam buta ni
tak kan ada orang nak ronda-ronda kat rumah kakmah ni,
berlainan pulak dengan kakmah,
kakmah lebih selesa meronda-ronda dimalam@pagi-pagi
macam ni, sejuk sikit hehhe.

Diantara rumah-rumah yang kakmah cerobohi

Ni rumah HOK SENGOTI
Sampai sekarang pun kakmah tak faham ke
habuk apa makna hok sengoti tu.
Tolong cikgu Imanshsh bagi tau kakmah
apa maksudnya.

Rumah Aku Anak Pahang 
kepunyaan Encik Yassin Sulaiman
pun jadi sasaran kakmah malam nie,
tak ada gambar rumah AAP nie.

Rumah bakal doktor yang comel lote
Azie Azra ni pun kakmah ceroboh juga, 
tapi gambar dia tak tak boleh curi huhuhu..
jangan mare yee Azie, kakmah dah ceroboh
rumah awak..


Alamak, rumah Ticer Hani pun kakmah serbu,
maaf yee cikgu, comei baby tu, lena tido.


Che ngah si puteri rimba yang cantik manis, 
gambar siapa bersanding tu?
Suka warna back ground blog chengah.

Alamak sakit lah plak lutut ni, banyak 
sangat ronda2, ok sambung esoklah plak,
kepada yang kakmah dah ceroboh 
rumahnya tu, kakmah minta maaf yee,
cuma kunjungan persahabatan jee..

Sambung menceroboh rumah kawan2
sambil buat senaman pagi dan jogging-jogging...
jaga-jaga rumah sapa plak ni yang kakmah intai.

Haaa...rumah Puan Azie Azah kita,
Seri Bulan yang sentiasa berangan-angankan
Hisyam dia, macam pungguk rindukan bulan,
Ada kuih ketayap lagi kat rumah dia,
terliur kakmah tengok, kebetulan kakmah
pun belum sarapan pagi, nak mintak malu hehe...

Malam tadi kakmah dah intai dah,
tapi dia tengah makan ni, malas nak kacau.
sapa? Sapa lagi kalau bukan Encik IR Ajak kita,
bertambah lapo weh, tak jadi gini,
deme asik makan aja..

Kita skodeng pakcik ni plak,
mula-mula kakmah panggil dia Al-lavendari,
pas tu tengok orang semua panggil dia Dato' @ Datuk
kakmah pun panggil dia Dato'@Datuk,
pas tu dia suruh panggil Pakngah,
tapi kakmah nak panggil dia Abang Ngah,
kita tengok, dia marah ke tak....

Owh, tetiba Cik Diana datang skodeng kakmah,
terima kasih Cik Diana,
Salam perkenalan...kakmah dah serbu rumah
Cik Diana..haha...

Penatlah plak, jalan-jalan tapi tak dapat makan,
oklah kakmah nak pi minum teh tarik,
kat dapur kakmah jee..
sambil makan bahulu.


Ada sapa-sapa yang teringin nak makan bahulu tu,
boleh beli @ order dengan kakmah yee,
order hari ni, sampai minggu depan, of course laa
kena bayar dulu, kosnya satu bekas mengandungi 
50 hingga 60 biji bergantung pada saiz bahulu cuma 
RM 13 aja, belanja pos Rm 7, 
semua kena bank in kakmah RM 20 aja.
kalau nak sila tempah dekat comment.

Semuga kita berjumpa lagi,
Wassalam.

9 comments:

  1. TQ kerana singgah..meh sini nak terangkan maksud 'hok sengoti'..(melantik diri sendiri jadi wakil Imanshah ni)
    Hok sengoti tu maksudnya yg betul benar..tidak ada yg tidak betul, melainkan yg betul sahaja.Sengoti tu istilah org kelantan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalam ticer Hani,

      Ohhh...tenkiu tenkiu ticer....
      istilah ore kelate ruponye,
      ingatkan bahasa apalah tadi..

      Delete
  2. hok sengoti tu bahasa Org kelantan kan?

    kuning nya tgk buah mangga tu.terliur. huhu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalam Cik Diana,

      Ho laaa..ticer Hanidah bagi tau tu,
      kakmah pun baru tau,
      Haha..kalau terliur beli sendiri,
      Ajak tu dah makan habis malam tadi...

      Delete
  3. Den nak mangga tu jerk...lain tak nak......uhukz....macam nak balik lipis plak rasanya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalam jeBateja...
      Susah nyee nak eja nama,
      kalau nak ke mangga tu, kenalah mintak sendiri
      dengan Ajak tu, tidak pun beli sendiri kat pasar,
      kalau nak mangga kakmah ada, mangga pintu..hahaha..
      Gurau jee jangan marah yee jeBateja.

      Delete
  4. hahaha .. ini memang ronda sungguh, sampaikan gambar lama itu kakmah jumpa.

    gelaran pakngah tu macam jenama sebenarnya, tak kisahlah untuk panggilan kanak2 atau pun orang dewasa. nak panggil abang aji pun saya senang sahaja.

    ini bukan umpatan tapi penghargaan kerana blog saya terpilih untuk dirondai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalam Pakngah,

      Alang-alang sekali sekala meronda,
      biar sampai lenguh kaki..
      hehe...nasib baik tak ambil gambar zaman
      seluar kembang kebawah dulu, hehe..

      Delete