Thursday, 12 November 2009

Pajak Gadai


Assalamualaikum,
Bila sebut aja Pajak Gadai semua orang dah tahu apa maksudnya. Tiap2 hari keh menyaksikan peminat2 datang tak berhenti-henti mengunjungi pajak gadai. Yang peliknya kebanyakannya Melayu, jarang nampak India apalagi Cina datang berkunjung kesini. Mengapa weh agoknya Orang kita Melayu nih minat sangat ke Pajak Gadai??. Tadi keh nampok akak nih dengan kereta besonya, masuk kedai pajak gadai nih, apa agoknye dia buat yek.Cheh bizibodi pulok keh ni yek.Mintok maaplah yek akak..

Sekian, Wassalam.

16 comments:

  1. bank rakyat ada pajak gadai islam.. saya mesti pilih.

    ReplyDelete
  2. Lepih Lady,
    Koi simpan kat Bank Rakyat je... heheheh

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum,

    Endiem ngan Echam, deme bedua ni macam bepakat pulok, tapi itulah pilihan yang bijak...

    ReplyDelete
  4. Mok kash kabor kala bender dah masuk sineh SUEL yaa ker?? Hehehehe....

    ReplyDelete
  5. Kawan pernoh masuk yg bank rakyat tu, tapi kawan tak gadai barang apa

    Diorg yg nak gadai beli barang ngan kawan...

    Suee tak kalau mcm tu?

    ReplyDelete
  6. Beranggap lah dia pi beli barangan emas kot..hee

    ReplyDelete
  7. koi rasa ok lagi tu,dari tgk ramai org melayu berpusu2 ke kedai menjual nombor!!

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum,

    * En, Yassin, lebih dari SUEL, kala tak lepah ambik kena bayo bunga tiap2 bulan...nanti berbunga-bunga hati kite...hehheeh

    * Cikgu Idi, tah lah keh bukan tau sangat bab tuh, tapi kala dah di fatwakan boleh tu, bolehlah kot..

    * En, LanaBulu, iyalah....itu lebih baik dari berburok sangka ke dia tuh....

    * Cikgu Hai, Itu keh tak reti nok cakaplah, siap ada orang suruhan lagi kala rasa malu nok beli sendiri..orang suruhan yang makan komisen..hehehehe
    Semoga dijauhlan kita dan keluarga kita dari kegiatan tersebut...
    AMIN.

    ReplyDelete
  9. akak tu jumpa bapok sedara beloh aki die tu gamoknya...hehehe

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum, Cikgu Jang, boleh jugelah dikatakan begitu...hehehehe...

    ReplyDelete
  11. hmm..bior lah dia nak ke kedei pajok te,mana tau tokey pajok te kawan dia

    ReplyDelete
  12. Assalamualikum,
    Bete juge kata aok tu mazri, buat menda kite sibuk yek..hal orang...

    ReplyDelete
  13. Surat pajak gadai pun boleh gadai sekarang..
    Falsampah : - Lebih baik bergadai dari meminjam..itu pun jika ada barang yang nak digadai..tiada emas beskal pun boleh gadai..cuma jgn lah kita menggadai diri..

    ReplyDelete
  14. Assalamualaikum,
    Hehehe..gadai atas gadai...
    mudoh met weh...nok cari duit,
    cuma hok mengadai diri tu ajalah, walau pon mudoh, janganlah di buat...

    ReplyDelete
  15. weh tu le menunjukkan betapa kayenye org mlayu, banyok emas...

    ReplyDelete
  16. Assalamualaikum, keh setuju nget cemomoi, lebih2 lagi kat lepih yang ada lombong mas nih...

    ReplyDelete