Tuesday 16 March 2010

Berlari keLombok.

Assalamualaikum,

Tiap2 ari ada aja berita orang perempuan kita lari ke Lombok ikut laki2 dari Lombok yang bekerja di Malaysia nih. Apalah agoknya yang istimewa sangat tentang laki-laki Lombok ni yek. Nok kata berada, jauh sekali sebab mereka tu kat sini hanya kerja sebagai buruh ladang kelapa sawit aja, ada juga menorah getoh setengohnya tu kuli kontrak aja atau paling tinggi mandor dalam ladang kelapa sawit.

Orang perempuan kita yang mengikut lelaki Lombok tu pulok bukanlah orang yang sengkek sangat, ada setengohnya tu anak orang berada, ada rupa, macam pelakon remaja kita yang cun melecun tuh, tapi sanggup juga ikut lelaki Lombok yang kerja hanya sebagai mandor di tapak binaan, tak ada harta dan rupa pun taklah lawa sangat.

Lari tinggal ke mok ayoh tanpa sebarang pesan tu satu cerita, sampai ke sana rupa2nya lelaki tu dah ada isteri di sana, tu satu cerita lagi, pas tu tak sampai sebulan nok balik ke malaysia, menyesal, tu satu cerita lagi. Apalah nok jadi.

Tulah yang dikatakan ikut rasa cinta binasa, ikut hati berahi, mati....yee ke nih????

Sekian Wassalam...

16 comments:

  1. Salam weh aok..lama ilang yak..dah nak buat guane..ni akibat mudah sangat cair dengan pujuk rayu mereka mereka memang pandai mengoda..

    ReplyDelete
  2. Lelaki Malaysia tak romantik kut...

    ReplyDelete
  3. ahaaa.. baru nampok

    apa kata moh kita trip ke lombok ramei-ramei seskali berlari ke sana best le gamoknya

    ReplyDelete
  4. Salam Lipis Lady..
    rasa koi terkena "mandrem" la tu
    sbb orang luar datang kesini pun
    kebykan ada menda gitu untuk keselamatan
    diri memasing di sini..wallahualam..

    ReplyDelete
  5. salam kok.mule2 kerane cinte lautan api sanggup ku redoh,gunung tertinggi sanggup ku daki.bile sampai lombok,cinte tetibe ilang ,muncul pulok air mate,baru terbayang wajah mok ayoh kat kg.
    -kebanyakkan mereke yg lahir masih kurang matang,ade pulok yg cite deme kene'pelet'pelik je bunyinye.entok la kok,bebudak sekarang xleh ditegor

    ReplyDelete
  6. akhirnya demeh mucul jge.
    keh kala demeh nok gi, gi lah keknyer keh geram bile nok balik, sibuk mintok tolong 1 negara. pandai pegi, pandai la balik. tak lepas balik, duduk lah sana..
    org sana sibuk ke sini, aok tiba2 nok ke sane. maru...

    ReplyDelete
  7. Kat Malaysia ni dah kurang ke orang lelaki yang sampei sibuk nok cari jauh2 ter.

    ReplyDelete
  8. Kawan rasa kena ambit kira juga bab "kena guna-guna, jampi minyak senyonyor dan sebaginya maklum deme ni boleh tahan juga ilmu salah dan hitam itu. Cara mudah jangan percaya dan terlalu rapat dgn puak ini.

    ReplyDelete
  9. Pelik jugak kita, mengapa dema tu suka sangat lari ke lombok, dah sampai sana tak de tambang nak balik. ace lari ke chegar perah ke , jeram landak ke, kechau tui ke, senang sikit nak balik,

    ReplyDelete
  10. Salam, dulu kome ade bibik dari lombok, kate deme dah memang budaya/adat orang di Lombok ni bila yang jantannya nok nikoh deme culik atau bawok lari anok dare orang ni, sebak tulaa deme bila disini deme mesti bawok lari anok dare disini. Bibik kome tu pun masa dia nikoh dengan laki dia tu gitu juga kate dia. Sebab tu laa bila ada berita anok dara kena bawok lari mesti orang dari Lombok yang culiknya.

    ReplyDelete
  11. tak hensemlah org Lombok..Melayu gak hensem hehe..

    ReplyDelete
  12. salam...

    Org lombok ayat power..awek tu pulok mudoh ngat cair..penangan lgu indon lagi..

    jgn percaye sgt ke org lombok weh..ckp tk serupa bikin/.

    ReplyDelete
  13. Assalamualaikum,

    * Keh ni dah macam cekelat dah en Relevan, tengelam timbul, sekelak ada sekejak tak ada...

    * En Idi, lelaki Malaysia kurang pandai merayu kut, gaya tu romantik dah...

    * Agok keh gitu juga en Zul...deme tu kala tak ada ilmu didada tak merantau deme...



    * Cemomoi, keh dulu hampir2 belari ke Lombok dah, nasib baik iman kuat lagi..hehehe...

    *

    ReplyDelete
  14. Assalamualaikum,

    * Pacifist,hehehe kena pelet,...entah laa..kala yee pun tak kan sampai ke Lombok tetiba reti pulok nok balik..

    * En Pie, rasa keh tak lama esok negara kita nih tak ada kerja lainlah, asik nok membawok balik orang lari ke Lombok ajalah..

    * Jejaka Desa, 1 lelaki Lombok vs 4 Lelaki Malaysia, belum tentu lagi lelaki Malaysia menang, tak caya acu aok intai2 kat tempat ramai lelaki Lombok...

    * En. Yassin keh sokong cadangan aok jangan percaya dan terlalu dekat dengan deme nih, tapi kala bak guna2 tu keh tak yakin sangat..
    Entahlah..

    ReplyDelete
  15. Assalamualaikum,

    * Endiem, mana ada kelas lari ke cegar perah, jeram landok, kecau tui, dulu masa ada arwah pak cu jaba nok juga deme belari ke jeram landok kala patoh kaki...sekarang ni apa ada lagi..

    * Yeelah abang Aji, keh agok adat deme memang macam itu, tapi tak senonoh sangat adat macam itu..menyusohkan orang lain..

    * Betul kata aok tu Finaz, tak handsome langsung deme tu, kala handsome pun, duit tak ada buat apa, kala deme tu ada duit di Lombok tak kan deme berlari ke Malaysia..

    * En Mazru, lelaki lombok ni pandai nget menikam perasaan perempuan melalui renungan matanya, deme patut belajo tu, tapi orang bujang ajalah, yang dah kawin tok payohlah...

    ReplyDelete
  16. mamat lombok tu mesti hensem n ayat power rangers tu sbb minah jadik karan tu hehe

    ReplyDelete