Tuesday 24 July 2018

Trip To Kuantan. Perasmian Pejabat PITKM Cawangan Negeri Pahang


Assalamualaikum,

Alhamdulillah, trip kali ini bukan trip biasa, bukan juga trip mesyuarat. Tapi trip kali ini adalah trip yang sungguh bermakna bagi kami ahli-ahli Pertubuhan Ibu Tunggal Kebangsaan Malaysia Cawangan Negeri Pahang. Pasti sahabat semua sudah tahu apa yang Kak Mah maksudkan. Melihat pada gambar yang dibawah ini yang sudah jelas tertera apa yang Kak Mah maksudkan.

Memang hari inilah yang ditunggu-tunggu oleh kami semua ahli PITKM, singkatan kepada Pertubuhan Ibu Tunggal Kebangsaan Malaysia. Hari perasmian Pejabat Negeri yang baru saja beroperasi beberapa bulan yang lalu.



Tak sabar dah rasanya nak bergambar dengan YAB MB dan YB Dato Melati
Pengerusi PITKM Cawangan negeri Pahang.
Bergambar dengan gambar aja, YH Dato Pengerusi terlalu sibuk.

Ini team Kak Mah dari Kuala Lipis, bergambar bersama MB Negeri Pahang yang baru di lantik selepas pilihanraya bulan Mei yang lalu, Yang Amat Berhormat Dato' Sri Wan Rosdi bin Wan Ismail, yang juga merupakan orang Kuala Lipis. Alhamdulillah.
Bangunan dua tingkat yang terletak di Lorong Sri Fajar, Gambang merupakan pejabat impian Yang Hormat Dato' Hjh Melati bt Ali, Pengerusi PITKM cayangan Pahang yang juga merupakan Pengerusi PITKM Peringkat Kebangsaan. Impian tersebut telah disempurnakan sendiri oleh YAB Menteri Besar sebelum beliau dilantik menjadi Menteri Besar lagi.


YAB MB Pahang sedang memotong Pulut Kuning sempena perasmian di sertai oleh YH Dato' Melati Ali. Sayang Kak Mah tak dapat nak ambil gambar pulut, kerana terlambat sikit. YAB sudah dahulu dikerumuni orang.


YAB MB Pahang semasa memberi ucapan sempena Perasmian.


Sebahgian tetamu terdiri dari Ibu Tunggal yang datang dari semua daerah di negeri Pahang.


Sebahgian tetamu terdiri dari bekas Wakil Rakyat (MUBARAK) seluruh pahang yang sehingga kini masih menyambung tugas murni dalam Pertubuhan Ibu Tunggal, walaupun tubuh sudah udzur dan tenaga sudah tidak seberapa. Syabas Dato' dan Datin dan Puan-Puan yang masih sudi menjadi pembimbing kami. Inilah pengerobanan mereka yang sangat di kagumi dan sanjungi.


Kumpulan nasyid dari PITKM Parlimen Kuantan mengetuai selawat dan nyanyian lagu Negaraku dan Ku Reda Sendiri yang merupakan lagi resmi PITKM.

Majlis yang bermula pukul 11.00 pagi berakhir pada pukul 1.00 tengahari. Alhamdulillah selepas ini semua ahli PITKM boleh menarik nafas lega kerana pejabat baru dah beroperasi sepenuhnya dengan menempatkan juga seorang Setiausaha Kerja untuk memudahkan semua AJK dan ahli PITKM dari seluruh Pahang yang ingin berurusan disini.

Sekian Salam Hormat dari Kak Mah untuk anda pembaca semua.

Semuga Jumap Lagi
Wassalam.

No comments:

Post a Comment