Monday 6 February 2012

Broadband oh Broadband

Assalamualaikum,

Selamat bercuti kepada semua
kawan2 yang sedang bercuti dirumah,
atau balik kampung,
atau bawak keluarga makan angin,
berkelah dan sebagainya.

Tapi hari ni saya kerja, 
separuh hari,
jap lagi nak balik ni.

Tapi nak cerita dulu.
Sejak beberapa hari ni saya rasa bad mood aja bila
menghadap desktop ni.
manakan tidaknya, 
broadband saya ni buat hal lagi.
Setiap 5 atau 10 sekali dia akan terputus,
disconnected, terpaksa connect semula,
bukan itu saja,
slownya ya Allah,
nak buka blog saya ni pun
ambil masa 5 minit,
apa lagi kalau nak buka blog kawan2
nak2 yang sarat dengan macam2
eksesori, belum sempat buka
lagi dah disconnect semula.


Tension ahhh...
ari tu saya pakai broadband weekly,
dengar cerita broadband monthly lebih
laju dan jimat, saya pun tukar
kepada broadband monthly,
tapi apa yang saya dapat, tenet makin slow,
sampai ke tahap sakit jiwa dan sesak nafas
nak tunggu satu2 page loading,
pastu disconnect.

Aiyooo...apaaa..ayoo ammaaa..
macam mana ni,
kawan2 ada yang hadapi masaalah 
macam saya ke..
kalau ada mari kita gempur celcom ni,
oppss..ke kat lipis ni celcom 
line dia memang slow dan problem.
Apa2 pun saya sangat susah hati
dan sangat sakit hati dengan
keadaan ini.

Jumpa lagi,
Wassalam.

22 comments:

  1. saya guna streamyx .. slow sikit sebab ambil yang kuasa kuda paling rendah kerana saya kedekut nak bayar mahal punya tiap2 bulan. walaupun slow saya puas hati .. padanlah dengan harga dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sallam Tuan Haji,

      Saya ni nak bawak kehulu kehilir,
      tak boleh masuk streamyx, nanti
      terbelit plak kat lehir wire streamyx tu..hehe...

      Delete
  2. Salam LL..

    Saya dengar kalau nak laju.. Subscribe unifi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. W,sallam DO,

      Unifi tak ada lagi sini kut,
      tak dengar pun ada orang pakai..

      Delete
  3. saya pakai celcom. dan sama jugak masaelahnya!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sallam GB,

      Itulah masaelahnya celcom ni,
      saya ni tah berapa kali dah call celcom,
      lepas call ok, tak dan berapa jam masaalah semula..

      Delete
  4. Kena try unifi kot..katanya laju bebenau..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sallam Cik Sibuk,

      Sok check, kut2 ada dah orang pakai.

      Delete
  5. assalam LL..acik pun geram jugak..steramyx pun sama..rasa rugi je bayar mahal..

    ReplyDelete
    Replies
    1. W,sallam Acik,

      Streamyx pun ada masaalah macaam broadband ke?

      Delete
  6. kasik up sikit
    ambik streamyx
    tak pun
    unifi hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sallam AUC,

      Akan dipertimbangkan,
      tengok dulu sebulan dua ni..

      Delete
  7. Assalamualaikum Kak LL, BB guna konsep lambat asal selamat kot, he he he, gurau aje.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sallam Mieza,

      Nampak gayanya akak kenguna konsep itu jugalah,
      nak buat macam mana dah terpaksa..

      Delete
  8. dah sampai limit kot...celcom ni dia kata je unlimited.tapi sebenarnya bila sampai limit dia akan jadi slow ya amat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sallam Mine,

      Sim kad saya ni baru je beli,
      baru pakai tak sampai seminggu,
      tak kan dah sampai limit kot...

      Delete
  9. Salam Kak,

    Saya dgr pun jd geram... gempur jelah Celcom tu... hak pengguna tu kak! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sallam Marya,

      Dah, sudah gempur,
      jawapannya amat mengecewakan,
      network problem,
      tunggu esok plak keta diaorang.

      Delete
  10. asalam .... geram oh geram ... sabar sabar sabar ..tq.

    ReplyDelete
    Replies
    1. W,Sallam Ajak,

      Nak buat macam mana, tengah sabo neh...

      Delete