Tuesday 11 March 2014

Doa Untuk Kapalterbang MH 370 Beserta Penumpang Dan Anak Kapalnya.

Assalamualaikum, dan salam sejahtera buat semua yang membaca entry ini.

Semua rakyat tahu hari ini adalah hari ke 4 misi mencari kapalterbang milik Penerbangan Malaysia MAS, MH 370 yang dikesan hilang dari radar pada pukul 2.40 pagi Sabtu lalu. Segala usaha telah dikerahkan untuk mengesan pesawat tersebut, namun masih tidak ditemukan satu petunjuk pun yang boleh membawa kepada penemuan pesawat tersebut.

Bukan saja kaum keluarga penumpang dan anak kapal pesawat tersebut, malah seluruh rakyat Malaysia sedang bersedih hati, sedang tertanya-tanya kemanakah perginya pesawat tersebut, apakah sebenarnya terjadi kepada pesawat itu serta penumpang dan kesemua anak kapalnya. Mengapa tidak ada langsung sebarang petunjuk yang membolehkan sebarang tindakan dilakukan yang munkin boleh membawa kepada penemuan pesawat tersebut.

Sebagai rakyat biasa, walaupun hati melonjak kesedihan, namun apalah yang termampu kita lakukan selain dari terus terusan memanjatkan doa kepada Allah SWT, agar diberikan sedikit petunjuk kepada pasukan penyelamat supaya dipermudahkan pencarian kita.

Sebagai kaum keluarga dan waris mangsa, inilah saatnya Allah betul2 menguji kesabaran dan ketabahan kita, munkin ada hikmah disebalik ujiannya ini. Kesabaran, kewarasan dalam apa juga tindakan adalah sangat-sangat dituntut disaat-saat anda berada dalam keadaan ini. Semuga semuanya berada didalam keadaan tenang dan terkawal.

Sebagai manusia biasa, marilah kita perbanyakkan doa untuk kesejahteraan mereka yang terlibat terutama kepada mangsa-mangsa. Mohon Allah pelihara mereka, beri mereka kekuatan tenaga dan akal untuk menghadapi segala cabaran dan dugaan yang sedang mereka hadapi, mohon Allah segera kembalikan mereka kepangkuan keluarga mereka, itu pun sekiranya mereka masih bernafas, jika sebaliknya, mohonAllah segerakan juga pertemuan dengan mereka supaya dapat disempurnakan tempat mereka bersemadi untuk kali terakhir. Amin Amin ya Allah.

Sekian,
Wassalam


No comments:

Post a Comment