Wednesday 19 August 2015

Bacaan Hari Ini

Assalamualaikum,

Rakan2 Blogger, dah beberapa hari Kakmah tak update blog ni.  Bz sikit. Hari ini Kakmah nak share bacaan BP Kakmah yang Kakmah ambil pukul 12.20 tadi. Alhamdulillah, bacaan begini
adalah normal, kata doktor yang merawat Kakmah.

Walaupun malam tadi Kakmah tidur lewat, pukul 03.00 pagi, walaupun kepala Kakmah sangat sakit dan pusing, tapi itu tidak menjejaskan tekanan darah Kakmah. Alhamdulillah.


Kakmah sekarang ini memang dalam diet untuk mengawal tekanan darah. Pertama yang Kakmah lakukan ialah mengurangkan makan makanan yang masin. Kakmah telah mengurangkan penggunaan garam didalam masakan Kakmah kepada separuh dari biasa. Untung Kakmah sebab makan cuma dua orang.Anak Kakmah ikut saja selera Kakmah, tak pernah pertikai pun. Apa yang Kakmah masak dan macam mana pun rasanya, itulah makanan dia.

Perkara kedua kakmah lakukan ialah memberhentikan terus penggunaan perisa makanan, dan kurang makan di kedai lagi untuk mengelakkan termakan masakan yang di tambah perisa makanan. Kakmah minum teh 'O' lemon 3 hingga 4 gelas sehari, Kurang manis untuk mengelakkan kencing manis meningkat. Kakmah juga makan timun setengah hingga sebiji sehari pagi dan malam. Tidur awal, pukul 10 malam atau lebih awal dan bangun pukul 4 atau 5 pagi.

Harapan Kakmah agar Kakmah dapat mengekakan bacaan begini dan kalau naik pun sedikit sahaja dan Kakmah lakukan ini dengan bantuan ubat yang diberikan oleh doktor.

Semuga apa yang Kakmah lakukan ini akan membuahkan kejayaan dan kakmah bebas dari kedua-dua penyakit yang merupakan pembunuh senyap di zman ini.

Jumpa lagi,
Wassalam.



No comments:

Post a Comment