Tuesday, 14 September 2010

Jiran Keh Mendahului Sosilawati

Assalamualaikum,

Apalah murahnya nilai nyawa manusia sekarang ini. Ianya boleh dicabut bila2 masa saja dengan kejamnya. Berita kehilangan dan kematian jutawan kosmetik Sosilawati Lawiya sekali lagi mengemparkan rakyat Malaysia yang perihatin. Tapi sebelum itu Kuala Lipis digemparkan dengan berita kematian seorang kontraktor jutawan yang dah dua tahun menjadi jiran keh. Beliau dibunuh dengan kejam sekali.

Mereka berdua hilang pada hari yang sama, dan munkin menjadi mangsa pada hari yang sama juga, bezanya seorang dah ditemui dan selamat di semadikan, tapi yang seorang lagi beserta 3 rakannya masih menjadi tanda tanya.Begini agaknya pertanda dunia akhir zaman, nyawa manusia sudah tidak ada nilai lagi.

Sekian Wassalam.



10 comments:

  1. SALAM,
    MEMANG DUNIA NAK AKHIR ZAMAN NAMPAKNYA. BANYAK PERKARA DULU2 JARANG SEKALI ATAU TAK PERNAH BERLAKU TETAPI SEKARANG NI JADI FENOMENA BIASA. MOHON ALLAH MELINDUNGI DAN MERAHMATI KITA SEMUA

    ReplyDelete
  2. salam..
    simpati kat keluarga jiran aok ter..
    memang manusia ler ni semakin kejam
    sikit2 bunuh bako..ishhhh!!
    nauzubillah...

    ReplyDelete
  3. Salam..

    Koi pun pelik dengan kejadian bunuh dengan kejam di Mlaysia ni,kalo dulu nak dgr satu kes dalam setahun te pun payoh...

    salam takzioh buat keluarge jiran aok te...

    ReplyDelete
  4. salam

    benar ...kadang2 terlihat macam nyawa kucing lebih berharga dari nyawa manusia.

    ReplyDelete
  5. Serba salah berlake kita ni kaya sangat susah juga pape sangat menyusahkan diri juga. Takziah buat keluarga mereka.

    ReplyDelete
  6. Semoga kita sentiasa dilindungi dan dijauhi dari perkara-perkara yg tragis spt itu..

    ReplyDelete
  7. Lady..keh kenal sgt jiran aok teh..terkejut juge keh mendengor kabor tu...

    ReplyDelete
  8. Tu lah..maknusia di kala ini..wang kuasa dan segala gala..

    ReplyDelete
  9. salam kak. sapa jiran kak te?
    ada msuk tv ke citer nih?
    koi rasa malaysia byk terpengaruh dgn movies tamil n hindustan, sbb tu apa2 hal ala2 tamil gitu.

    ReplyDelete