Monday, 21 November 2011

Gadget Mania

Assalamualaikum,

Harap rodong2 semua sihat2 belaka.


Perhatikan gambar diatas, fenomena ini berlaku
semasa hari Raya Haji baru2 ini kat rumah saya.
Penggunaan gadget beramai2 oleh ahli keluarga
saya. Perhatikan budak tecit yang berumur kurang
dari setahun itu pun dah pandai menggunakan gadget.

Berbanding dengan kita zaman dulu2, umur dah 10 tahun
nak pasang radio pun masih takut2, takut rosak.
Alangkah bertuahnya anak2 zaman sekarang.

Tapi jangan lupa gadget ini juga ada keburukannya.
dengan gadget ini ada rumahtangga yang porak peranda,
pembuangan bayi juga ada yang bermula kerana gedget ini.
Anak2 lari dari rumah pun ada yang berpunca
dari gadget ini. Jadi berhati-hatilah dengan
penggunaan gedget ini.

******************************************************


Ini pula nenek punya cerita. 
Crochet, alas meja yang saya usahakan dah siap.
Lama juga nak siapkan alas meja nih.
Buat sambil-sambilan saja. 

Semuga jumpa lagi.
Wassalam.

8 comments:

  1. Antara keburukan gajet ialah sikap membazir pada yg tak perlu, dan masa bersama keluarga dah makin kurang, sebab masing2 sibuk ngadap gajet.

    Saya selalu dgr perkataan rodong-rodong tu..apa maksudnya ya?

    ReplyDelete
  2. SALAM,
    SANGAT SETUJU DGN PERINGATAN TU !

    ReplyDelete
  3. tapi saya kalau gi toilet tak bawak benda tu rasa tak best! keh keh~

    ReplyDelete
  4. Sallam Dr. Daddy Ziyyad,

    Dan banyak lagi keburukan2 yang lain yang kita dah sedia maklum kan.

    Rodong2 tu maknanya kawan, yang dekat dihati...

    ReplyDelete
  5. Sallam Dato' LF,

    Terima kasih, kita sama2 mengingati..
    Alhamdulillah.

    ReplyDelete
  6. Sallam Bujal x,

    tu terlebih rajin namanya, orang pergi toilet dok termenung je, tapi bujal x buat sesuatu...

    ReplyDelete
  7. Ha ha memang kelakar, tapi kadang-kadang geram pun ada, bila suruh buat kerja asek bertangguh sebab leka dengan gadget tu..

    ReplyDelete
  8. Sallam Che mid,

    Betul tu, kalau dah leka
    dengan gadget tu, ajak makan
    pun tak peduli...

    ReplyDelete