Saturday, February 2, 2013

Nuffnang ohh Nuffnang

Assalamualaikum,

Selamat bercuti, selamat berhari Minggu,

Lama dah kakmah tak buat entry pasal Nuffnang,
Bukan apa, kakmah sebenarnya tak berapa
faham macam mana Nuffnang ni berfungsi
memberi kita imbuhan apabila kita memasang
iklan pada blog kita,

Tapi sekarang kakmah rasa
kakmah tak perlu faham apa-apalah
tentang itu semua,
yang kakmah selalu buatnya,
buka page Nuffnang kakmah,
tengik sebelah atas kanak,
ok dah, tutup.

Tapi Alhamdulillahlah baru-baru ni kakmah dapatlah
cashout tepat-tepat je waktu kakmah betul-betul
perlukan Wang, Alhamdulillah,
Terimakasih Nuffnang,

Tapi ye,
kakmah ada muskil sikit
apakah status duit tu untuk kita
menggunakannya,
Kena juga tahu kan statusnya,
takut nanti ada yang subhah,
Tolong kawan-kawan,
mana yang betul-betul tau tu
Bagitaulah kat kakmah
Semuga kita semua mendapat Berkat,
diatas apa yang kita lakukan.

Jumpa Lagi,
Wassalam.

6 comments:

  1. Itu adalah hasil klik iklan di blog kita, kan Kak Mah. Means, kita "menjual" iklan, dan blog kita mendapat bayaran/upah.

    Saya faham macam tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sallam Azie,
      Terima kasih, kakmah pun rasa macam tu,

      Delete
  2. Kalau hasil juai iklan boleh la kan selagi dia tak iklankan benda tak baik/dilarang agama..

    Makchaq tak dak pun nuffnagg..

    ReplyDelete
  3. Entahlah... pendapat kas apakah bentuk rupa iklan yang telah kita benar utk diiklankan. Adakah ianya berkaitan dengan perkara tidak sepatutnya atau ada subahahnya. Kalau sekadar iklan yang biasa sahaja tanpa bercanggah dengan hukum hakamnya sekadar iklan biasa kas menganggap itu sebagai upahnya sahaja.

    ReplyDelete
  4. salam, apa khabar kak Mah.. lama tak singgah sini.. che mid takde nufnang ni..

    ReplyDelete
  5. wslm..kas setuju dengan pendapat AAP..

    ReplyDelete