Saturday 26 October 2019

Hanging Pot

Assalamualaikum

Alhamdulillah hari ni dah sampai diLipis.
Dapat bersiaran dari Lipis pula.

Selamat bercuti panjang pada yang bercuti. P{ada yg nak balik kampung, yang dalam perjalanan Kak Mah doakan selamat pergi dan selamat kembali. Sudah semistinya harapan yang seterusnya hati-hatilah ketika memandu, biar lambat asalkan selamat. Kak Mah balik semalam dah. Semalam jalannya clear aja. Tak jem walaupun kereta kelihatannya berali arus juga.



Hari ni nak share hobi Kak Mah. Tengok apa Kak Mah dah buat setelah mendapat serangan dari kucing-kucing yang Kak Mah bagi makan setiap hari, akhirnya dia membuang najisnya dalam pasu.bunga dan sayur Kak Mah. Akhirnya juga terpaksalah Kak Mah mengemas kini semula semua pasu-pasu Kak Mah. Yang tinggal hanya inilah. Hanging Pot Kak Mah.

Cuba lihat kat atas tu, dari empat yang Kak Mah semai cuma satu yang hidup, satu lagi hidup segan mati tak mau, dua lahi terus mati.


Hari ini Kak Mah gantikan pot yang kosong tu dengan daun sup dan kesum pulak. Harap-harap hidup suburlah kesemuanya tu. Keinginan untuk menanam tu sentiasa ada, walaupun duduk atas kayangan. tapi halangannya pun sentiasa ada.

Oklah itu saja untuk kali ini, semuga kita jumpa lagi dilain kali.

Wassalam. 

No comments:

Post a Comment