Friday 13 September 2019

Cabaran Seleri

Assalamualaikum

Wawww hari ni pagi betul Kak Mah bersiaran.
Biasalah kalau tak ada kerja ni bolehlah online awal sikit.
Apa-apa pun doa untuk kita semua, semuga Allah beri kita kesihatan yang baik, terhindar dari segala perkara-perkara yang tak baik dan murah rezki kita pada hari ini, Aamiin.



Alhamdulillah, hari ini Kak Mah rasa segar sikit, sakit dipinggang pun dah pulih hampir 95% rasanya. Puas juga Kak Mah mencari ubat alternatif untuk menyembuhkan penyakit yang menyerang secara tiba-tiba ini selain dari ubat sapu yang dibekalkan oleh doktor hospital tempat Kak Mah mendapat rawatan. Dalam Kak Mah sibuk mengoogle, terjumpa pula dengan cabaran seleri ini. Lalu Kak Mah ambil keputusan untuk mencubanya. Alhamdulillah semalam Kak Mah berjaya memulakannya. Semalam adalah hari pertama Cabaran Seleri Kak Mah.


Inilah rupa jus seleri yang Kak Mah buat. Jus ini Kak Mah buat menggunakan blender saja bukan juicer kerana kak Mah tak ada juicer dan kak Mah tidak tapis hampasnya sebaliknya kak Mah minum sekali dengan hampasnya. Alhamdulillah bolehlah. Katanya celeri ni banyak khasiatnya untuk penyembuhan dan kesihatan kita. Tapi kak Mah tak mau cerita tentang khasiatnya. Nanti kak Mah akan ceritakan pengalaman kak Mah sendiri meminum jus seleri ini. Buat masa sekarang Kak Mah targetkan kak Mah akan teruskan meminum jus seleri ini sehingga 14 hari melainkan sesuatu terjadi kepada kesihatan sedia ada kak Mah, maka kak Mah akan teruskan meminum jus seleri ini.

Sesiapa yang berani menyahut cabaran seleri ini marilah bersama-sama kak Mah, jangan berlengah lagi demi kesihatan kita yang berpanjangan. Aamiin.

Semuga berjumpa lagi.

Wasallam.

No comments:

Post a Comment