Monday, 18 July 2011

Aktiviti Semalam

Assalamualaikum,

Pagi semalam hadir ceramah sempena Nisfu Syaban di Dewan Umno Kuala Lipis. Majlis di anjurkan oleh Wanita Umno Bahagian Lipis. Kami berlima dari Pertubuhan Ibu Tunggal Daerah Lipis ( NUSRAT ) diundang sebagai memenuhi qota NGO. Memandangkan itu majlis ilmu yang tidak harus di abaikan, kami pun hadir sama. Disamping ceramah yang disampaikan oleh Ustaz Mohamad Idris bin Haji Darus dari SM Jengka, seorang personaliti TV yang terkenal ada juga disediakan jamuan tengahari.


Inilah rupa Ustaz Muhamad Idris bin Darus sewaktu memberi ceramah diDewan Umno Lipis semalam. Gambar tak berapa jelas, tak dapat nak ambil dekat.



Sebelum memulakan ceramah, diadakan persembahan Nyasid dari kumpulan AJK Wanita Umno lipis yang dengar ceritanya baru ditubuh kan pagi tersebut, dibawah pimpinan Ustazah Aminah.
Mereka sedang mempersembahan nyasid bertajuk Ibu Mithali.
( Kanan sekali Puan Hajah Hamidah binti Haji Hamzah )
Pengerusi NUSRAT Lipis.



Tetamu Jemputan Yang hadir, Kiri sekali Puan Siti Fatimah binti Yahaya Ketua Pergerakan Wanita Umno Bahagian Lipis.



Puan Siti fatimah memberi Ucap Aluan.



Dato' Abdul Rahman bin Mohamad, Adun kawasan Padang Tengku, Ketua Umno Bahagian Lipis menyampaikan ucapan Perasmian.

Ni part yang paling seronok, habis saja ceramah Nisfu Syaban, saya dengan Puan Zaini, terus bergegas ke Sekolah Kebangsaan Pagar Sasak untuk menghadiri jamuan sempena Nisu Syaban juga. Macam biasa saya bukan diantara jemputannya, cuma sebagai pengiring kepada Puan Zaini. Kat sana kami dijamu selera dengan makan tengahari, Nasi, gulai daging, gulai nangka, ayam dan macam2 lagi. Kami sebenarnya dah terlambat, semua tetamu sudah balik, yang tinggal beberapa orang guru sahaja yang sedang membersihkan peralatan dan kawasan. Tapi kerana Puan Zaini dah terlebih dahulu memaklumkan dia akan lewat sampai, kami pun disediakan satu set hidangan. Siap disediakan bekal lagi lauk daging dan nasi untuk dibawa balik. Gambar tak berani nak ambil, malu.



Cuma ini, Puan Zaini bergambar dengan Guru Besar SK Pagar sasak, Cikgu Ishak dan seorang guru penolong.



Beberapa orang cikgu yang masih bertungkus lumus membersihkan peralatan yang masih ada.
Mereka pun dah penat nampaknya, maklumlah bertungkus lumus membuat persiapan dari hari sabtu lagi.

Sekian,

Semuga Jumpa Lagi,

Wassalam

5 comments:

  1. Teacher zaini....cikgu saya dulu :)

    ReplyDelete
  2. sesekali mengikuti majlis ilmu memang bermanfaat ye..banyk ilmu dan info yang dapat dikutip drp majlis seperti itu..

    ReplyDelete
  3. Bagus majlis ilmu seumpama ini.

    ReplyDelete
  4. salam kak,

    kalau tak silap atilah kan
    ustazah aminah tu ialah
    makteh minah yg tinggal di
    batu 2 dekat rumah mak mentua ati..

    betui tak kak?

    ReplyDelete
  5. assalamualaikum Kak,

    dapat jugak join dua xtvti dalam masa sehari... banyak pengalaman dan ilmu yg di dapati

    ReplyDelete