Tuesday 5 July 2011

Gelagat

Assalamualaikum,

Selamat petang Selasa buat kawan2 pengunjung blog Lipislady, semuga kawan2 semua sihat dan gembira selalu. Lama juga saya tak update blog, hampir seminggu. Dalam masa seminggu ini banyak juga pristiwa suka duka yang saya lalui. tapi tak apalah, saya tak mau ceritakan semuanya disini, cuma petang ni saya nak berkongsi cerita gembira melayani 5 orang cucu saya yang datang berkumpul kerumah saya hujung minggu lepas. Mari kita lihat gelagat mereka.


Ini dua orang cucu paling kecil, Zulaika 4 bulan lebih dan Ustaz fareez 6 bulan lebih.
Borak apa agaknya dua beradik ni, dalam bahasa yang mereka berdua aja memahaminya.
Lokasi mereka ni betul2 kat ruang tamu, saya bentangkan dua lapis toto dan tilam supaya senang cucu-cucu saya nak berlegar.



"Adik Zulaika tengok abang Fareez dah pandai meniarap. Tengok abang angkat kepala, tinggi tau, adik tak pandai lagi.." Itu agaknya yang dikatakan oleh Ustaz Fareez pada Zulaika. Zulaika tenang je tengok abang dia beraksi, "Nantilah bila dah besar macam abang nanti saya pun nak buat macam ni" Munkin itu yang dikatakan oleh Zulaika dalam hatinya. Hehe..



Angah dengan Daryn, mesra sampai meja nenek pun jadi tempat santai mereka untuk baca buku. Tu belum dapat gunting dengan kertas lagi, tapi kali ni gunting tak dibekalkan kepada mereka, bahaya.
Tisya dengan Daryn ni sama baya, tapi mengapa Tisya besar dan tinggi, Daryn rendah dan kecil hehe...Mesranya dua beradik ni masa mula bertemu, siap carry2 naik basikal lagi. Daryn peluk2 badan Tisya. tapi awas ye, bila dah lama sikit jumpa, saksikan gambar seterusnya......



Minum aiskrim pukul 12 tengahmalam. kalau dah berkumpul beramai-samai semua menjadi. Dia orang ni plak macam tak reti2 nak mangantuk. Malam tu kul 2 pagi baru dia orang bertiga ni tidur.
Bila mata dah tak mengantuk, mereka pun mulalah membuat bermacam-macam aksi. Saksikanlah aksi seterusnya.





Jaga! Mummy sudah datang, siaplah korang, kena sekali sorang selepuk sedap juga tu.



Dah nangis,



Kita kawan2 yee, main sama2.



Tapi tak lama, semangat lawan2 sentiasa ada.



Dah habis lawan, kita kawan semula. Kali ini kita gotong royong memanjat.

Walau bagaimana pun hati tetap terhibur bila bersama mereka.

Sekian, Wassalam.

14 comments:

  1. Seronok nengok telatah bebudok

    ReplyDelete
  2. ha ha ha kak...wah saya naik letih tengok gelagat mereka..macam mana ngan akak?

    ReplyDelete
  3. alangkah seronoknya kalau dapat kembali ke zaman buda-budak baya tu !

    ReplyDelete
  4. terhibur melihat cucu2...

    klu mrk jauh,sunyi sepi pula rumah..

    ReplyDelete
  5. Salam, tahniah dah bercucu, nenek nampak muda lagi he he

    ReplyDelete
  6. Sallam Nizam,

    Memang seronok, tak kering gusi..

    ReplyDelete
  7. sallam Ida,

    Letih tu memanglah letih,
    tepi terhibur, saya biarkan saja apa mereka nak buat, cuma jaga2 jangan ada kemalangan.

    ReplyDelete
  8. Sallam Tuan Haji,

    Kalaulah masa ini dapat diputar yee,
    rasanya tak mau dah jadi tua macam ni kut.
    Biar sentiasa kecil dan muda hehe/

    ReplyDelete
  9. ler..dah ada cucu rupanya akok nih..hehe

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum LipisLady,

    Budak2 pun seronok bila berkumpul ramai2.

    Kat rumah akak pun, harapkan hujung minggu jerlah meriah sikit.

    ReplyDelete
  11. seronok ye layan gelagat cucu.... hepi je mereka bermain, tak ada problem bagi mereka

    zaman yg paling seronok...kan

    ReplyDelete
  12. ko dah ada cucu seronokkan. Gelagat dorang wat kita terhibur. masa nilah kita teringat masa jaga anak-anak kita masa kecil.

    ReplyDelete