Sunday, April 15, 2012

Alas meja bulat, Crochet

Assalamualaikum,

Selamat bersantai dimalam minggu bersama keluarga.
Malam ni kakmah nak share satu lagi paten crochet yang
kakmah dapat semalam.


Cantik betul paten neh, bulat dan besar,lebih kurang 3 kaki 4in
dimeternya. geram kakmah tengok. Rasa macam nak buat terus.
Berapa bulan agaknya baru boleh siap kalau kakmah buat paten ni.


Tengok ini bahagian tepinya, paten labah-labah, taklah banyak 
sangat guna benang sebab banyak guna tali air aja.



Kabur sikit gambar, walaumacam mana pun memang cantik
paten ni.


Bahagian tepi, paten ni sesuai dibuat alas meja bulat.

Ok jumpa lagi.

Wassalam.

10 comments:

  1. Replies
    1. sallam a.samad jaafar,

      a,ah memang cantik..
      saya suka sangat tengok paten ni.

      Delete
  2. nak tiru cakap kak long laa...

    cantik cik mah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sallam Queenie

      Hehe, kakamah cantik ke?

      Delete
  3. halus berseni...tentunya memerlukan masa dan ketekunan yg tinggi utk menyiapkannya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sallam Kamsiah,

      Kata tuan yang empunyanya, dia ambil lasa 3 bulan untuk menyiapkan alas meja ni..

      Delete
  4. As salam K.mah,

    Mmg cantik... akak mmg suka buat koleksi ke? sy kat rumah mak byk tp kakak sy yg buat...mmg untung sapa yg pandai buat crochet ni kan... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. W,sallam Marya,

      Koleksi kakmah cuma yang dah ditunjukkan kat blog tu ajalah, hajat tu memang nak mengait, tapi kekangan masa membuatkan hajat kakmah sentiasa terbantut.

      Delete