Friday, 3 February 2012

Tatoo Atau Buang Bayi.

Assalamualaikum,

Selamat pagi Jumaat.
Semuga kita semua diberkati dengan kesihatan yang baik,
kejayaan yang cemerlang, ketenangan jiwa, rezki yang halal
keluarga yang sejahtera.



Apa ni?
Ukiran inai?
cantik kalau buat ukiran macam ni,
terutama masa nak jadi raja sehari.
tapi kalau tanya saya
saya kata tak cantik.
hukumnya?
Haram, 
walaupun sementara,
macam hindu
memang pun asalnya
daripada budaya orang hindu.


Ni apa plak,
Tatoo,
Haa..yang ni lagilah haramnya,
diantara perbuatan yang
dilaknat Allah.

jangan kita pandang ringan
budaya bertatoo ni dah jadi budaya
anak2 muda Melayu
berugama Islam
dinegara kita ni.
sama rancaknya dengan kegiatan,
campak bayi sendiri dalam tong sampah,
hamil luar nikah,
kalau kita biarkan,
rosak 1 Malaysia nanti.

Wanita Hindu ni kalau nak kawin
lebat betul inai dia.


Tak caya, 
malam tadi dalam tv,
ada anak muda mengaku
dengan bertatoo
seluruh badan,
dia susah nak dapat kerja,
memanglah,
orang bertatoo ni macam gangster,
habiss!!
kalau tak kerja nak makan apa?
Jadi gangsterlah..
Mintak jauhkan

Oppss..
Minta Ampun yee,
kalau ada yang tersinggung.

Jumpa lagi,
Wassalam.

12 comments:

  1. minta kerja dgn along ... ngeeee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sallam YB,

      Komisyen banyak kerja tu..hehe

      Delete
  2. KEBEBASAN berbudaya terlamoau masa kini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sallam DO,

      Ditambah pula pengaruh luar..

      Delete
  3. Anak2 kita kena diberi pendidikan dengan tegas tentang apa yang boleh, apa yang tidak. Pengaruh dunia luar sangat hebat dan menakutkan kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sallam kakcik,

      jangan berdolak dalik dengan anak2.
      sekali kata tak boleh,
      sekali kata boleh..
      anak2 jadi keliru.

      Delete
  4. salam kak LL..saya kena mendidik anak2 sedari kecil lg..sbb anak2 saya sumer lelaki..mintak djaukan dr perkara sebegini terjadi..huhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. W,sallam mama tim,

      Bagi saya mendidik anak lelaki ke anak perempuan ke, tetap sama, mesti dididik sesempurna munkin.

      Delete
  5. salam..
    mai tgk jawapan:
    http://lagunamerbok.blogspot.com/2012/02/sapa-pandai-matematik-jawab-soalan-ini.html

    ReplyDelete
  6. salam..
    ermm..saya jangan cakap bertatoo
    berinai pun tak berkenan..tapi
    ada orang kata kalau berinai untuk
    kesihatan di galakkan :)

    ReplyDelete
  7. Saya suka juga berinai, tapi hanya atas kuku kaki. Nak elak kuku kaki saya mudah kusam bila kena debu.

    Terimakasih berkongsi info.

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum.

    Perkongsian yang bagus daripada akak.

    ReplyDelete