Thursday, 2 February 2012

Tepong 1 Malaysia

Assalamualaikum,

Selamat tengahari.
dah makan?
Saya dah.
Alhamdulillah
kenyang,
tapi mengantuk.
Malam tadi banyak berjaga kut?
mestilah, buat kuih baulu.
pakai tepung ni hah,
tepung satu Malaysia.
cap bunga cempaka.
bersubsidi.
harga bersubsidi
RM 1.35 sebungkus.


Tapi saya selalu beli 
harga RM1.50,
lebih murah dari tepung
biasa dijual kat supermarket.
Ada tanda halal,
rasanya tepung ni tak terlibat
dengan kehebohan tepung
cap kunci dan tepung cap sauh
yang dikatakan dicampur
bahan peluntur.

kuih baulu saya lebih baik
kalau dibuat dengan repung ni.
Bolah cuba!

Jumpa lagi,
Wassalam.

Jom lawat kedai kakamah

18 comments:

  1. saya selalu beli tepung cempaka Rm1.35 sen, tp xda cop 1 malaysia punya=)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sallam AA,

      Tepung cap bunga cempaka keluaran baru ni,
      sekarang ni semua mesti 1 Malaysia.

      Delete
  2. Salam LL...

    kakcik selalu guna tepung Cap Sauh dan kakcik hanya tahu buat lempeng. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sallam kakcik,

      Kat kedai saya selalu beli tepung tu,
      selalu je keputus stok tepung kegemaran
      saya, saya beli aja hak mana ada stok.

      Delete
  3. Asslam LL..acik memang tak kisah jenama..janji tepung..he he

    ReplyDelete
    Replies
    1. W,sallam Acik Erna,

      Samalah kita Acik..
      janji nama tepung gandum.

      Delete
  4. Assalamualaikum Kak Mah, tepung gandum kat sini sangat halus, saya yang tak pandai buat kek ini pun, bila buat guna tepungnya kek naik gebu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sallam Mieza,

      Mudahlah kalau macam tu,
      tak ada masaalah kek bantut.

      Delete
  5. kalau jumpa tepung saya teringat nak buat penkek sokmo!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sallam GB,

      Saya kalau jumpa tepung plak,
      teringat nak buat bahulu jee..

      Delete
  6. Kawan biasa guna cop sauh aje..
    boleh try lah pulok lepas nie :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sallam En Yassin,

      Ubah2 jenama weh..
      tapi ada tak jual di jerantut tu?

      Delete
  7. Assalamualaikum LL
    Kalau dekat saya dah tempah bahulu tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walaikumsallam DO,

      Kalau dalam Malaysia boleh tempah,
      Saya hantar dengan pos. Tapi ada sikit
      charge pos. kalau luar negara atau
      atau sbh/swk taklah

      Delete
  8. Replies
    1. Sallam Mak Su,

      Pulak dah,
      Mengapa Mak Su?

      Delete
  9. belum pernah beli tepung 1Malaysia, tak berjumpa kedai lagi kat sini!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sallam CekWa,

      Tepung ni dijual di kedai runcit biasa,
      tapi tak semua kedai ada. Kat sini pun sebuah
      kedai je ada setakat ini.

      Delete